Saturday 20 February 2016

cinta hingga kesyurga


Aku cinta suamiku ........<3

Ya Allah,

cintakanlah aku padanya yang
melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.


Ya Muhaimin,

jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu.


Ya Allah,
izinkanlah aku menyentuh hati suamiku
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta duniawi.

Ya Rabbana,

jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati,

rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah,

jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,

janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,

jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,

jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah Engaku mengetahui bahawa hati-hati ini telah

berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada ketaatan pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-MU,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.

Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.

Kekalkanlah cintanya.
Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu
yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan
kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.
Amin Ya Rabbal 'Alamin...

Isterimu;
Qalbun Syakirun..<3

No comments:

Post a Comment